موافقت با درخواست کروبی برای انتقال به خانه ای دیگر

ندای سبز آزادی: منابع نزدیک به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران می گویند مسئولان امنیتی کشور با انتقال او و همسرش به مکانی دیگر موافقت کرده اند، تا ساکنان سایر واحدهای مسکونی مجتمع محل سکونت آنها بتوانند به خانه هایشان بازگردند.
مجتبی واحدی، مشاور ارشد مهدی کروبی در گفتگو با بی بی سی فارسی ضمن تایید این خبر گفت که در حال حاضر فاطمه کروبی، همسر آقای کروبی برای ترتیب دادن مقدمات این انتقال موقتا از حصر خارج شده است.
تنها چند روز پس از تظاهرات مخالفان در ایران در روز ۲۵ بهمن ماه سال گذشته، نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل مسکونی مهدی کروبی و همسرش آنها را تحت بازداشت خانگی قرار دادند و دیگر واحدهای مسکونی مجتمع محل اقامت آقای کروبی را هم تخلیه کردند.
به گفته مجتبی واحدی این مجتمع آپارتمانی ۸ واحد مسکونی دارد که ۴ واحد آن به مهدی کروبی و فرزندانش تعلق دارد و ۴ واحد دیگر متعلق به افراد دیگری است.
مشاور مهدی کروبی می گوید آقای کروبی تا به حال چندین بار از نیروهای امنیتی خواسته بود اجازه دهند آنها به مکان دیگری منتقل شوند تا ساکنان واحدهای دیگر این مجتمع آپارتمانی بتوانند به خانه هایشان برگردند، اما هر بار با این درخواست مخالفت می شد.
چند روز پس از تظاهرات معترضان در روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ و در پی بی خبری از محل نگهداری مهدی کروبی و همسرش، برخی گمانه زنی ها از انتقال آنها به زندان حشمتیه حکایت داشت که البته با گذشت چند روز این خبر تکذیب و مشخص شد که آنها مانند میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد در منزل مسکونی شان تحت بازداشت خانگی هستند.
در روز سوم اردیبهشت ماه امسال برای نخستین بار در چند ماه گذشته به فاطمه کروبی اجازه داده شد برای درمان پزشکی چند روز از خانه خارج شود.
اکنون بار دیگر با خروج خانم کروبی از منزل موافقت شده و او در پی یافتن مکانی دیگری است تا محل حبس او و همسرش به آنجا منتقل شود، اما به گفته مجتبی واحدی با توجه به اینکه نیروهای امنیتی برای چنین مکانی "ویژگی های خاصی" تعریف کرده اند، هنوز خانواده آقای کروبی چنین محلی را پیدا نکرده اند.
فاطمه کروبی پس از درمان پزشکی و پیش از بازگشت دوباره به حبس به سایت سحام نیوز گفته بود که او و همسرش حتی از حقوق زندانیان عادی هم محروم هستند و به آنها اجازه تماس تلفنی داده نمی شود و به جز در مواردی محدود، امکان ارتباط با خانواده شان فراهم نشده است.
چند روز پیش برخی از سایت های غیر رسمی وابسته به جریان حاکم با انتشار عکس هایی از آقای کروبی که ظاهرا بر روی یک تخت بیمارستانی بستری است، از سکته قلبی او خبر داده بودند.
اما محمدتقی کروبی، یکی از فرزندان آقای کروبی با انتشار یادداشتی کوتاه در وبلاگ شخصی خود به نقل از مقامات امنیتی ایران، شایعه سکته قلبی پدرش را تکذیب کرد و آقای واحدی هم می گوید خانم کروبی بعد از خارج شدن از حبس گفته است آقای کروبی در سلامت کامل است و با وجود اینکه اجازه رفتن به حیاط خانه اش را ندارد، در داخل آپارتمان مرتبا ورزش می کند.
برچسب ها: ×

0 نظر

» لطفا در نظرات خود از الفاظ رکیک استفاده نکنید
» لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنید