آنچه در خانه هاله سحابی گذشت+ گزارش تصویری

چکیده :خانواده هاله،مادرش زهرا سحابی و دو دخترش آسیه و آمنه 21 ساله که دو قلوهایی از هاله اند و پسرش یحیی در بهت و حیرت به پیکر بی جان مادر خیره شده بودند که در گوشه ی اتاق روی تختی چوبی و روتختی آبی رنگ گذاشته شده بود. حالا هاله درست چند ساعت پس از مرگ پدر به پیش او رفته است . زهرا سحابی مادر هاله که داغدار شوهر از دست رفته اش بود؛ تنها دخترش را نیز از دست داد....

صبح امروز مجتمع مسکونی نسیم دانش واقع در پل گیشای تهران توسط ماموران امنیتی محاصره شده بود ؛ جایی که تشییع کنندگان عزت الله سحابی ناباورانه درست ساعتی پس از دفن پدر بر سر پیکر بی جان هاله دختر عزت الله آمدند و در شوک از دست دادن هاله سوگواری می کردند.
به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده هاله،مادرش زهرا سحابی و دو دخترش آسیه و آمنه ۲۱ ساله که دو قلوهایی از هاله اند و پسرش یحیی در بهت و حیرت به پیکر بی جان مادر خیره شده بودند که در گوشه ی اتاق روی تختی چوبی و روتختی آبی رنگ گذاشته شده بود. حالا هاله درست چند ساعت پس از مرگ پدر به پیش او رفته است . زهرا سحابی مادر هاله که داغدار شوهر از دست رفته اش بود؛ تنها دخترش را نیز از دست داد. زری خانم همسر عزت الله سحابی همچنان در بهت و حیرت فرو رفته بود و هنوز در شوک از دادن عزیزش در گوشه ای از خانه نشسته بود و به زمین زل زده بود.
در هر گوشه و کنار منزل گروههای مختلف که در تشییع جنازه عزت الله سحابی شرکت داشتند ؛ از حادثه ی کشته شدن هاله سخن می گفتند. یکی از مادران صلح شرکت کننده در این مراسم ماجرای کشته شدن هاله را روایت می کند:” از دیشب ماموران امنیتی به منزل سحابی در لواسان آمده بودند و چند نفری از آنها نیز در طبقه بالای خانه ماندند و برای تشییع جنازه مهندس اصرار می کردند که شبانه صورت بگیرد. هاله در تمام این ساعات با روحیه ای قوی به ماموران پاسخ داد که مراسم تشییع باید صبح امروز و با حضور عزاداران برگزار شود . ”
این مادر صلح می گوید:” صبح امروز هاله عکسی از پدر را بر روی سینه ی خود چسباند و در صف اول تشییع کنندگان راه می رفت که نیروهای لباس شخصی به حاضرانی که عکس سحابی را در دست داشتند حمله ور شدند و از جمله به هاله حمله ور شدند. ماموری با مشتی محکم به سینه هاله کوبید و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. هاله پس ار این ضربات روی زمین پخش شد و او را به بیمارستان منتقل کردند که هنوز چیزی نگذشته بود که خبر اوردند هاله نیز کشته شده است.”
از زمان تشییع پیکر هاله سحابی به منزلش در تهران ، خانه توسط ماموران امنیتی تحت کنترل بود و از عزادرانی که برای تسلیت و شرکت در مراسم سوگواری هاله به آن خانه می آمدند عکسبرداری و فیلمبرداری می کردند.
منبع عکس ها: سایت مدرسه فمینیستی
برچسب ها:

0 نظر

» لطفا در نظرات خود از الفاظ رکیک استفاده نکنید
» لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنید