احمدی نژاد درباره موسوی و کروبی: آرزویم این است که هیچکس زندانی نباشد

جــرس: محمود احمدی نژاد در مصاحبه با یک شبکه خبری اروپایی، بدون قبول سرکوب اعتراضات و مطالبات مردم ایران توسط حکومت، با ادعای اینکه "آرزویم اینست در هیچ جای دنیا حتی یك زندانی و زندان مخفی وجود نداشته باشد"، تاکید کرد "در ایران كسی بخاطر اظهار نظر در زندان نیست، چرا كه در قوانین جمهوری اسلامی اظهار نظر آزاد است."
http://www.rahesabz.net/images/sized/uploads/images/2fa71688666de7e0c8b3e57d882a3360-150x100.jpg
رئیس دولت همچنین با فرافکنی، چالش اخیر میان دولتی ها و اصولگریان را بعنوان "آزادی بیان در ایران" مطرح کرده و مدعی شد "اگر روزنامه‌هایی را كه در ایران منتشر می‌شود ، مورد بررسی قرار دهید، تندترین انتقادات علیه رییس‌جمهور بیان می‌شود و افراد گوناگون بدون كوچكترین واهمه‌ای انتقادات خود را مطرح می‌كنند و بدون تردید شرایط امروز ایران از بسیاری از كشورهای اروپایی بهتر است. "

وی پیرامون قیامهای منطقه و محاکمۀ روز گذشتۀ رئیس جمهور سابق مصر گفت "ما باید اظهار تاسف بکنیم از اینکه بعضی ها روابطشان با ملت هایشان به قدری تیره است که در نهایت به اینجا می رسند که مجبورند که محاکمه رهبرانشان را بخواهند... رخدادهایی نیز كه در ایران بوقوع پیوست، هیچگونه شباهتی با آنچه امروز در منطقه رخ می‌دهد، ندارد. در ایران آزادترین انتخابات برگزار شد، اما عده ای به ساختمان ها و مردم حمله کردند و این در همه جای دنیا جرم است."

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد، چهارشنبه شب (دوازدهم امرداد ماه) در یک گفتگوی اختصاصی با شبکه یورونیوز شرکت کرد و به پرسش های مربوط به سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی پاسخ گفت.

حق ملتهاست که آزادی داشته باشند
در این گفتگو که توسط جان دیویس خبرنگار بخش انگلیسی این شبکه انجام گرفت، احمدی نژاد که خود را مجددا در برابر یک شبکه بین المللی می دید، در پاسخ به سوالی درباره اوضاع سوریه و سرکوب اعتراضات توسط حکومت متحد ایران، ادعا کرد: "حق ملت‌هاست كه آزادی داشته باشند و در سایه عدالت زندگی كنند اما بدون تردید اگر دیگران در مسایل داخلی كشورها دخالت نكنند، ملت‌های خاورمیانه به خوبی قادر به حل و فصل مسایل خود هستند. بسیاری از مسایلی كه امروز در منطقه شاهد آن هستیم، حاصل دخالت‌های دیگران است و اگر مشكلی در جایی بوجود می‌آید، باید ریشه آن را در مسایل تاریخی گذشته جستجو كرد. "

در ایران آزادترین انتخابات برگزار شد
محمود احمدی نژاد در پاسخ به اینکه "شما می گویید هر یک از مردم حق دارند که حکومتشان را به چالش بکشند و ما همین مسئله را اینجا در ایران در سال ٢۰۰٩ دیدیم. فکر نمی کنید که آنچه را در خاورمیانه دیدیم، ممکن بود در ایران نیز اتفاق بیفتد، و یا مطمئن هستید که اینجا همه چیز با ثبات است؟"، مدعی شد: رخدادی كه در ایران بوقوع پیوست هیچگونه شباهتی با آنچه كه امروز در منطقه رخ می‌دهد، ندارد. در ایران آزادترین انتخابات برگزار شد و بیش از ٨۵ درصد یعنی چهل میلیون نفر از ملت ایران در آن شركت كردند؛ در این میان عده‌ای هم به ساختمان‌ها و مردم حمله كردند و مسلم است كه چنین اقداماتی در هر كشوری ممنوع بوده و طبیعی است كه پلیس و دستگاه قضایی به این گونه موارد رسیدگی كند. "

 اعتراض از راه‌های قانونی 
رئیس دولت با ادعای اینكه در قوانین جمهوری اسلامی راه‌ها و مراجع قانونی لازم برای رسیدگی به شكایات وجود دارد، مدعی شد: "البته در اروپا هم، همواره تظاهرات و اعتراضاتی انجام می‌شود كه با برخوردهای بسیار خشن پلیس مواجه می‌شود اما آیا مردم اروپا از حكومت‌های خود راضی هستند و اصولاً می‌توانند آنها را تغییر دهند؟ شرایط سیاسی حاكم بر اروپا به مراتب بدتر از شرایط كشورهایی مانند ایران است زیرا اصولاً آنها اجازه نمی‌دهند، اپوزیسیون شكل بگیرد و كسانی كه درباره مسایل تاریخی اعتراض و انتقادی می‌كنند را زندانی می‌كنند. "

احمدی‌نژاد مجددا با طرح این سوال كه آیا "دانشمندان اروپایی اجازه دارند درباره مسایل مربوط به جنگ جهانی دوم و یا سیستم حاكم اقدامی انجام دهند؟"، ادعا کرد: بی‌تردید آنها چنین اجازه‌ای ندارند؛ اما در ایران كسانی كه اعتراض داشته باشند از راه‌های قانونی می‌توانند مسایل خود را مطرح كنند و به آنها رسیدگی هم می‌شود همچنان بارها چنین اقداماتی صورت گرفته است. "

وی گفت: در اروپا اكثریت مردم بخاطر اقداماتی كه در آن هیچ نقشی ندارند، هزینه می‌دهند و با وجود آنكه مردم در سیاست‌ها و بهره‌برداری‌های اقتصادی نقشی ندارند سالهاست كه هزینه‌های آن را می‌پردازند و زمانی هم كه اعتراض و انتقادی می‌كنند با برخوردهای خشن مواجه می‌شوند.

ایران كشوری آزاد و دارای دموكراسی است
احمدی‌نژاد درباره هزینه اعمال تحریم‌های اقتصادی به ایران، اظهار داشت: امروز مردم ایران هم هزینه سیاست‌های غلط برخی مدیران اروپایی را می‌پردازند، ملت ایران اقدام خلاف قانون و اشتباهی انجام نداده، اما سی سال است كه عده‌ای از رهبران اروپایی با ملت ایران مخالفت می‌كنند و علت آن هم این است كه ایران كشوری آزاد و دارای دموكراسی است و ملت ایران شاه را كه از دوستان آنها بوده، كنار گذاشته و با سیاست‌های توسعه‌طلبانه بعضی دولت‌های اروپایی مخالف است.

دیگر شاه به ایران برنمی‌گردد
احمدی‌نژاد با بیان اینكه رهبران اروپایی باید بدانند كه دیگر شاه به ایران برنمی‌گردد و آنها راهی جز همراهی با ملت ایران ندارند، تصریح كرد: مشكلات زمانی برطرف خواهد شد كه حق ملت‌ها به رسمیت شناخته شود.

هیچ مشكلی در نظام وجود ندارد
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت كنونی دولت دهم با توجه به مباحثی كه با مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح كرد: دولت همچنان مشغول خدمتگزاری است و از تمام لحظات برای پیشرفت و آبادانی كشور استفاده می‌كند و معتقدیم وجود اختلاف نظر و سلیقه از لوازم جامعه ‌آزاد است و بحث و تبادل‌نظر بین مجلس و دولت موضوع بدی نیست چرا كه ایران جامعه‌ای آزاد است و همه در آن حق اظهارنظر دارند ضمن اینكه مجلس شورای اسلامی امروز به 4 وزیر پیشنهادی دولت رای اعتماد بالایی دادند و هیچ مشكلی هم وجود ندارد.

آرزویم اینست كه در هیچ جای دنیا حتی یك زندانی و زندان مخفی وجود نداشته باشد
رییس‌ دولت در پاسخ به سوالی درباره بازداشت و حصر رهبران جنبش سبز، مدعی شد "در همه كشورها زندان و محدودیت قانونی وجود دارد و كسانی كه از ایجاد محدودیت‌ برایشان سوال می كنید، افرادی هستند كه مسایلی با قوه قضائیه دارند. در ایران دستگاه قضایی نهادی مستقل است و بنده حق دخالت در كار قضات را ندارم. البته قوانینی وجود دارند كه افراد طبق آنها می‌توانند از حقوق خود دفاع كنند؛ اما اگر نظر شخصی بنده را در ای خصوص بخواهید آرزویم اینست كه در هیچ جای دنیا و در اروپا و آمریكا هم حتی یك زندانی و زندان مخفی وجود نداشته باشد."

در ایران كسی بخاطر اظهار نظر در زندان نیست
احمدی‌نژاد با تاكید و ادعای مجدد اینكه "در ایران كسی بخاطر اظهار نظر در زندان نیست، چرا كه در قوانین جمهوری اسلامی اظهار نظر آزاد است"، با فرافکنی، چالش اخیر میان دولتی ها و اصولگریان را بعنوان آزادی بیان مطرح کرده و مدعی شد "اگر روزنامه‌هایی را كه در ایران منتشر می‌شود ، مورد بررسی قرار دهید، تندترین انتقادات علیه رییس‌جمهور بیان می‌شود و افراد گوناگون بدون كوچكترین واهمه‌ای انتقادات خود را مطرح می‌كنند البته نمی‌گویم كه در نقطه ایده‌آل قرار داریم اما بدون تردید شرایط امروز ایران از بسیاری از كشورهای اروپایی بهتر است. "

اروپا تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره روابط و همكاری‌های ایران و اتحادیه اروپا، از ایجاد روابط مثبت با اروپا استقبال کرد و اظهار داشت: دوران استعمار، برده‌داری و دوران برآمده از جنگ دوم جهانی دیگر به پایان رسیده است و در شرایط كنونی باید همه دولت‌ها و ملت‌ها برای اداره دنیا مشاركت كنند ... می‌توان اقتصاد و فضای سیاسی دنیا را بهتر از شرایط كنونی اداره كرد و به جای دشمنی و كینه‌توزی، همه ملت‌ها با هم دوست باشند، چرا كه دشمنی هیچ نتیجه‌ای برای ملت‌ها ندارد.

وی با بیان بر اینكه روابط اروپا با ایران نباید تحت تاثیر آمریكا قرار بگیرد، گفت: "مردم اروپا به خوبی می دانند در حالی كه آنها خسارات و هزینه‌های ناشی از جنگ دوم جهانی را پرداختند اما سرمایه‌داران آمریكایی بدون توجه به خسارات ناشی از این جنگ، تمام منافع آن را نصیب خود كردند. امروز جمهوری اسلامی علاقه مند است روابط دوستانه‌ای را با كشورهای اروپایی داشته باشد و باید دست به دست هم دنیا را عادلانه اداره كنیم ... کشورهای اروپایی نیز بی‌جهت خود را اذیت و با ملت ایران مقابله می‌كنند در حالی كه می‌توانیم روابط اقتصادی و سیاسی مناسبی به نفع منافع ملت‌های خود داشته باشیم. "

اصراری بر صادرات گاز به اروپا وجود ندارد
رییس‌ دولت جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا ایران به دنبال صادرات گاز به اروپا است، اظهار داشت: البته اصراری بر صادرات گاز به اروپا وجود ندارد، چرا كه انرژی جزو كالاهایی است كه همواره مشتری‌های زیادی دارد لذا موضوع صادرات گاز ایران به اروپا صرفاً می‌تواند بهانه‌ای برای دوستی‌ها و تقویت همكاری‌ها باشد. ملت ایران هیچگاه با مردم اروپا مشكلی نداشته‌ و تاكنون هیچ خسارتی از جانب ایران به اروپا وارد نشده است، ولی بعضی دولت‌های اروپایی به ما خسارات فراوانی زده‌اند.

دولت آمریكا هنوز سردرگم است
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و آمریكا و اینكه "آمریكا بزرگترین اقتصاد دنیاست و ایجاد رابطه با آن می‌تواند به نفع ایران باشد"، گفت: در روابط بین‌الملل، اصل بر وجود روابط دوستانه و احترام‌آمیز است، اما دولت آمریكا هنوز سردرگم است و سیاست‌های روشنی را دنبال نمی‌كند آنها خودشان رابطه با ایران را قطع كردند. و امروز دولت آمریكا باید سیاست‌های خود را در قبال ملت‌ها تغییر دهد و به حقوق ملت‌ها احترام گذاشته و عدالت را بپذیرد.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره موضوع هسته‌ای و غنی‌سازی بیست درصد و اینكه دانشمندان غربی معتقدند كه "برنامه غنی‌سازی جمهوری اسلامی ارتباطی به اهداف صلح‌آمیز و تولید برق ندارند"، گفت: "همه می‌دانند كسانی كه ادعا می‌كنند جمهوری اسلامی به سمت اهداف غیرصلح‌آمیز حركت می‌كند، دانشمندان غربی نیستند بلكه این نظر حاکمان غرب است... تولید اورانیوم بیست درصد برای استفاده كاملاً صلح‌آمیز است . ضمن اینكه ایران جزو معدود كشورهایی است كه تمام فعالیت‌هایش زیر نظر آژانس بین‌المللی اتمی قرار دارد و وقتی اعلام كرده كه به دنبال ساخت بمب اتمی نیست، واقعاً چنین نیتی ندارد."

وی افزود "كسانی كه به دنبال بمب اتم هستند، عقب افتاده ذهنی می باشند و ما معتقدیم كسانی كه بمب اتم در اختیار دارند، خودشان بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند، امروز بمب‌هایی كه در اروپا ذخیره شده بزرگترین خطر برای مردم این قاره است ضمن اینكه بمب اتم دیگر كارایی و خاصیت ندارد برای اینكه آیا در اختیار داشتن بمب اتم توانست اسرائیل را در غزه پیروز كند و یا بمب‌های اتمی شوروی سابق توانست این كشور را از خطر فروپاشی نجات دهد؟ دیگر هیچ كس در جهان نخواهد توانست از بمب اتم استفاده كند و این مساله ای تمام شده است."

متاسفیم که بعضی ها روابطشان با ملت هایشان تیره است
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص محاکمۀ حسنی مبارک و برخی مقامات سابق مصر در دادگاه آن کشور و پاسخ به این سوال یورونیوز، که "با دیدن تصاویر تکان دهنده حسنی مبارک بر روی برانکار و در داخل قفس در دادگاه، در حالی که متهم به فساد و کشتار جمعی است، شما چه فکر می کردید؟"، ادعا کرد "باید اظهار تاسف بکنیم از اینکه بعضی ها روابطشان با ملت هایشان به قدری تیره است که در نهایت به اینجا می رسند و اظهار تاسف بکنیم از مدیریتی که حاکم بر جهانست که بعضی از دولت ها را از ملت هایشان دور می کند تا آنجا که ملت ها برای اینکه درجه ای از آزادی را داشته باشند، مجبورند که محاکمه رهبرانشان را بخواهند."

برچسب ها: ×

0 نظر

» لطفا در نظرات خود از الفاظ رکیک استفاده نکنید
» لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنید