مهدی کروبی از ابتدای ماه رمضان در بازداشت انفرادی است / ۱۹۰ روز حبس خانگی و تنها یک بار هواخوری

چکیده :بیش از شش ماه پس از حصر غیر قانونی رهبران جنبش سبز می‌گذرد و امروز فاطمه کروبی اعلام کرد که از آغاز ماه مبارک رمضان، مهدی کروبی به خانه جدیدی منتقل شده و به او نیز اجازه همراهی با همسرش داده نشده است. بدین ترتیب مهدی کروبی از آن زمان، عملا در بازداشت انفرادی به سر می‌برد و به گفته‌ی فاطمه کروبی، در تمام 190 روزی که از حبس خانگی کروبی می‌گذرد، تنها یک بار به او اجازه هواخوری و حضور در فضای باز (حیاط منزل) داده شده است. به گفته‌ی فاطمه کروبی، همسرش از بسیاری از حقوق اولیه یک زندانی مانند ملاقات، هواخوری، کتاب و روزنامه محروم است....

در حالی که شش ماه و ده روز از حصر غیر قانونی رهبران جنبش سبز گذشته است، فاطمه کروبی همسر حجت الاسلام مهدی کروبی در مصاحبه ای کوتاه با سایت سحام نیوز با اعلام اینکه شیخ مهدی کروبی از اول ماه رمضان به یک خانه جدید منتقل شده و در بازداشت انفرادی به سر می‌برد، تاکید کرد که آقای کروبی با روحیه ای قوی، از حاکمیت و زندانبانان هیچ درخواستی نداشته و علی‌رغم اینکه از حقوق اولیه یک زندانی محروم بوده، با خونسردی تمام و اعتماد به نفس بالا این مشکلات را تحمل نموده است.
فاطمه کروبی که از ابتدای جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری در کنار همسر خود و همراه وی بوده، خاطر نشان کرد که این رهبر جنبش سبز به عملکرد خویش در دفاع از حقوق مردم افتخار می‌کند. او گفت: حکومت باید بداند که آقای کروبی چه پیش از انقلاب و چه اکنون از پرداخت هرگونه هزینه ای؛ هیچ ابایی نداشته و خود را آماده تحمل همه مصائب نموده است.

لازم به یاد آوری است که مهدی کروبی ۲۸ آذر ۱۳۸۸ در پاسخ به تهدیدها و ارعاب صورت گرفته از سوی دستگاه قضاییه گفته بود “صادق لاریجانی را ببین که گمان می کند با تهدید و ارعاب و سخن گفتن از پرونده در دستگاه قضایی، مهدی کروبی مرعوب می شود و از ترس زندان، تب می کند. خیر، مهدی کروبی بر سر پیمان خویش با مردم ایستاده است.”
فاطمه کروبی در این گفت‌وگو، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مردم در ماه رمضان، به نقش جنتی در حصر غیرقانونی موسوی و کروبی اشاره کرد و گفت: ”ابتدا طی مقدمه ای باید خدمت مردم عرض کنم، آقای احمد جنتی در مقام سخنگوی حاکمیت در نمازجمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ از لزوم حصر رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران سخن گفت و قوه قضاییه را چنین توصیه کرد که: «دستگاه قضایی باید ارتباط سران فتنه با مردم را به کلی مسدود کند. درب خانه آنها مسدود شود، تلفن‌ آنها قطع شود، اینترنت آنها نیز قطع شود تا نتوانند پیامی بدهند و پیامی بگیرند و در خانه خود زندانی شوند و …»؛ از بعد سخنان وی بود که ما با اشغال مجتمع مسکونی خود و نیز منزل فرزندم مواجه شدیم. پس از این اقدام، از همان روزهای آغازین آقای کروبی به غیر قانونی بودن و بر خلاف شرع بودن تصرف مجتمع تاکید داشتند و بارها به آنان تذکر دادند و از ماموران می خواستند که محل اقامت ایشان را به مکان دیگری منتقل کنند تا بیشتر از این موجبات آزار همسایگان فراهم نگردد و مالکین دیگر مجتمع بتوانند به خانه خود باز گردند.”
همسر مهدی کروبی در ادامه با اشاره به حصر طولانی‌مدت و شرایط نامساعد آقای کروبی افزود: “از ابتدای حبس تاکنون، ایشان از کلیه حقوق اولیه یک زندانی مانند حق داشتن هواخوری، حق ملاقات، داشتن کتاب و روزنامه، محروم بوده و هستند و این امر صدماتی را به وضعیت جسمی ایشان وارد خواهد کرد.”
خانم کروبی همچنین در خصوص انتقال آقای کروبی به مکانی دیگر گفت: ”سرانجام با پافشاری آقای کروبی، از اول ماه رمضان، ایشان را به آپارتمانی بسیار کوچک منتقل نمودند و در حال حاضر ایشان به همراه ماموران امنیتی در آن واحد آپارتمانی مستقر گردیده اند و با این اقدام عملا از ورود من نیز به آپارتمان جلوگیری شد؛ زیرا حضور و زندگی من در آن آپارتمان کوچک یک خوابه با حضور ماموران امنیتی میسر نبود. این در حالی است که طبق هماهنگی صورت گرفته با ماموران، قرار بود آقای کروبی را به منزل خودشان که توسط فرزندانم در منطقه جماران تهیه شده بود، منتقل نمایند و به دلایل نامعلومی، نیروهای امنیتی حاضر نشدند ایشان را به این ساختمان که تنها منزل مسکونی ایشان است، منتقل کنند.”
فاطمه کروبی با اعلام اینکه آقای کروبی یک خانه دارد و آن هم در همین جماران است تاکید کرد: “تحمیل اجاره ی مکان دیگر به خانواده ایشان، به معنای خانه ی آقای کروبی نیست.”
همسر مهدی کروبی با توصیف روحیه ی بالا و استواری وی علی‌رغم تبلیغات منفی علیه ایشان گفت: ”در حالی که طی این ۱۹۰ روز، ماموران تنها یکبار به آقای کروبی برای حضور در فضای باز و هواخوری در حیاط منزل اجازه داده اند و علیرغم اینکه آخرین ملاقات با ایشان مربوط به نیمه شعبان می باشد؛ ایشان از روحیه بالا و استواری برخوردارند. از روز اول هم آقای کروبی با همین روحیه قوی، از حاکمیت و زندان بانان هیچ درخواستی را نداشته است و با توجه به اینکه از حقوق اولیه یک زندانی محروم بوده، با خونسردی تمام و اعتماد به نفس بالا این مشکلات را تحمل نموده و افتخار می کند به عملکرد خویش در دفاع از حقوق مردم. حکومت باید بداند که آقای کروبی چه پیش از انقلاب و چه اکنون از پرداخت هرگونه هزینه ای؛ هیچ ابایی نداشته و خود را آماده تحمل همه مصائب نموده است.
سحام نیوز در پایان این مصاحبه نیز توضیح داده است: در حال حاضر مهدی کروبی عملا به صورت جداگانه و به دور از همسر در این ساختمان کوچک در حبس خانگی قرار دارد و نگرانی ها هر روز در خصوص وضعیت سلامتی ایشان بیشتر از پیش افزایش می یابد. از طرف دیگر سایت های زرد و علاقه مند به شایعه پراکنی و وابسته به جریان حاکم و نهاد های امنیتی، طی یک ماه اخیر با آگاهی از میزان محبوبیت آقایان کروبی و موسوی در میان مردم، شروع به انتشار اخباری کذب و دروغین با هدف معروف نمودن خود و افزایش بازدیدکنندگانشان کرده اند؛ دریغ از اینکه مردم بیشتر از گذشته به ماهیت پوچ این گونه سایت ها و خبرها پی خواهند برد.

0 نظر

» لطفا در نظرات خود از الفاظ رکیک استفاده نکنید
» لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنید